Page 30 - De Sloep Heeft Toekomst
P. 30
Serie interviews met ondernemers uit de watersport over de ‘Toekomst van de sloep’.
WAT WAS DE IMPACT VAN DE ECONOMISCHE CRISIS OP HET BEDRIJF?
Cooperyacht is in de crisis begonnen, en inderdaad moeizaam door de crisis.
WELKE MODELLEN WORDEN HET MEEST VERKOCHT?
Bij Cooper hebben we twee modellen, de Cooper745 (sloep) en de Cooper800 (Tender). Dit laatste model wordt het meest verkocht.
WELKE SLOEPEN WORDEN ER VEEL INGERUILD?
Cooperyacht ruilt bijna niet in, heel af en toe een klein bootje.
ZIJN KOPERS VAN SLOEPEN VOORNAMELIJK JONG OF WAT OUDER?
Meeste kopers zijn tussen de 35 en 45 jaar, dit is ook de doelgroep.
WELKE INVLOED HEEFT DE VERGRIJZING
OP DE VERKOOPCIJFERS?
Meer vergrijzing is geen probleem, oudere mensen willen ook steeds meer een hippere boot.
TEGENWOORDIG WORDT ALLES GEDEELD.
IS DELEN EEN BEDREIGING OF JUIST EEN AANVULLING?
Wij merken het niet, maar het zou ook geen bedreiging zijn
HOE ZIT HET MET ZEILERS. BEHOREN DIE TOT DE DOELGROEP. STAPPEN ZE NA VERLOOP VAN TIJD OVER OP EEN SLOEP?
Zeker, we hebben een paar klanten in het bestand die overgestapt zijn.
HOE ZIET DE TOEKOMST ERUIT VOOR DE SLOEP? WAAR ZITTEN DE GROEIMOGELIJKHEDEN?
Groei zit in het uniek zijn en innovatief zijn in de markt. |
ANDRÉ TROMP
André Tromp is samen met Harald Hoevenaar eigenaar van Cooperyacht. Cooperyacht is een Nederlands bedrijf opgericht in 2009. De jachtwerf ligt aan de Angstelkade in Nieuwersluis. Cooper heeft ook winterstalling, doet repa- raties en onderhoud, heeft een haal en breng service en in Loosdrecht hebben zij een jachthaven Coopermarina.
‘GROEI ZIT IN UNIEK ZIJN
EN INNOVATIEF BLIJVEN’
30 | DE SLOEP HEEFT TOEKOMST 2016