Page 13 - De Sloep Heeft Toekomst
P. 13

STERKE MERKWAARDE BELANGRIIJK
50-plussers willen eerlijke informatie, goede service en kwaliteit! De prijs vinden ze minder belangrijk. 50-plus- sers laten zich bij hun keus vooral leiden door logisch nadenken. Maar omdat ze minder verschillen in merken ervaren, speelt ook het gevoel een grote rol. En dan komen persoonlijke aandacht en een goede service
om de hoek kijken. Het consumentengedrag van de 50-plussers verandert ook naarmate de gebeurtenissen in het leven veranderen. Belangrijke gebeurtenissen
in het leven van 50-plussers die invloed hebben op
het consumentengedrag zijn achtereenvolgens: laat- ste kind verlaat het ouderlijke huis, eerste kleinkind wordt geboren, korter werken, pensionering of VUT, een groot geldbedrag dat vrij komt en de behoefte aan zorg. Dit zijn momenten waarop het interessant kan zijn om 50-plussers te benaderen met een relevant aanbod. Deze gebeurtenissen (events) kunnen vanuit marke- tingoptiek gebruikt worden om klantgerichte marke- ting- en communicatieacties te ontwikkelen (event driven marketing).
ECONOMISCHE TRENDS
Voor het eerst sinds de zomer van 2007 is het vertrouwen van consumenten weer positief. Vooral
over de economie zijn consumenten behoorlijk positief. Het consumentenvertrouwen (2) is ruim boven het gemiddelde van de afgelopen twintig jaar (-8).
Consumentenvertrouwen van het huishouden - Bron: CBS
DE SLOEP HEEFT TOEKOMST 2016
| 13


































































































   11   12   13   14   15