Page 18 - De Sloep Heeft Toekomst
P. 18

CONCLUSIES
Het onderzoek laat een aantal duidelijke ontwikkelin- gen zien. De sloep is de laatste jaren in opkomst in tegenstelling tot de stabilisatie en de laatste jaren daling van het aantal kajuitjachten.
Uit consumentenonderzoek blijkt er een groot potentieel voor kopers van sloepen.
Voor een deel overstappers van kajuitjachten en een deel nieuwe klanten.
Op basis van interviews en literatuurstudie kunnen nog een paar andere conclusies worden getrokken.
CONSUMENTENVERTROUWEN
Het consumentenvertrouwen is een belangrijke indica- tor voor de watersportsector. Na 2015 is er een stijging in het vertrouwen van consumenten.
Dit komt voornamelijk doordat de recessie voorbij is. Ook zien we dat hierdoor mensen het een gunstige tijd vinden om een grote aankoop te doen.
Gunstige tijd voor grote aankopen is gestegen van –10% voor 2015 naar een plus van 20% in januari 2016.
Ook de lage rente is voor duurzame aankopen gunstig.
18 | DE SLOEP HEEFT TOEKOMST 2016


































































































   16   17   18   19   20